Zpět do obchodu

Registrace

Milovaný zákazník

Vše, co se týká vás mých milovaných zákazníků a fanoušků. :-)

Zajíc v pytlíku? Víte vy vůbec, jak to celé vzniklo? :-)

Většina z Vás, které mě tu sledujete a třeba i čtete moje blogy, už "zajíce v pytlíku, boxíku, plechovce atd." určitě znáte. Ale víte vy vůbec, jak to celé vlastně vzniklo? :-) Ze vzteku. Štvalo mě totiž, že si někteří nárokovali odstřižky z mých látek, protože já jich mám hodně a oni je přece potřebují víc, ale v e-shopu si nic nekoupili a nepodpořili mě. 

Sama jsem dost velkorysá a ráda podporuji podobné projekty a i když samozřejmě chápu, že si každý za své peníze může koupit, co uzná za vhodné, bylo mi to prostě líto. :-(

Zároveň mám Vás, své zákaznice ráda, proto, když mi přišel na mysl tento nápad. Roztřídit odstřižky, dát je na váhu, prodávat 10 dkg za 10,- v papírovém svačinovém pytlíku a pojmenovat je Zajíc v pytlíku, neváhala jsem ani minutu a zrealizovala jej. Poprvé jsem je přinesla na akci Tvořivá Olomouc. To bylo ještě před Covidem. No, koukaly jste na to, co je to za výmysl, ale brzy jste pochopily, že to není žádný podvod. Nedostala jsem je od nikoho a nechci je teď prodat... Jsou to opravdu zbytky z mojí dílny a já se o ně s vámi ráda podělím za symbolickou cenu.

Časem se sortiment rozrostl o Zajíce v plechovkách od čaje, které doma pijeme (ty stojí 20,-). Dále mám občas v nabídce Zajíce v látkovém boxíku a ve velké plechové krabičce (abyste je nekupovali prázdné). V Covidu, když jsem dělala velký úklid, jsem dokonce naplnila i pár kufříků. :-) Cena za odstřižky je stále symbolická.

Je pravda, že původního Zajíce v pytlíku už teď v nabídce nenajdete... Asi se dá pochopit, že chci taky prodat boxíky, plechové krabice nebo látkové pytlíky (budou nově v nabídce), když už je mám v prodeji. :-)

Není pro mě větší radost, než ušít origami bento bag boxík a naplnit vám ho odstřižky, které opravdu procházím jeden po druhém.

Vy Zajíce milujete a postupně se vyprodají vždy... A já zase miluju, když mi pošlete fotku svého výtvoru. Jo, a když jste vracející se zákaznice, která mi fandí a podporuje mě, tak vám ty odstřižky daruji ráda a z celého srdce. Ale to už taky víte... :-)

Tonoucí se stébla chytá...

...a já se chytla příležitosti nechat si vypracovat hned tři marketingové strategie od studentů Juniorní akademie #HzM (Holky z marketingu) a stát se tak její součástí jako klient.

Co si budeme povídat, můj mikro projekt nemá rozpočet na nějaké velké marketingové strategie, vše, co je třeba, řeším za pochodu, stylem 'pokus omyl' a hlavně se snažím být autentická. 🙂

Myslím, že nastal ten správný čas na pohled zvenku, protože já sama už nevím, jak dál... Chci si být jistá, že  jsem pro záchranu udělala vše, co se v danou chvíli dalo. Přece jen je to kus mého života a projekt jsem si vypiplala z ničeho.

Jako podklad pro práci studentek a studentů, bylo potřeba vypracovat podrobný report tzv. brief mého projektu dle zadání. Zaplatit poplatek na podporu komunity a mít čas 1 hod týdně na konzultace s týmy. Nějaký čas samozřejmě zabere i příprava na tyto online schůzky, ale na to jsem zvědavá a těším se. Výsledek bude prezentován v půlce prosince. Případné změny budu implementovat v r. 2025.

A já se mezitím můžu věnovat švadlenkám a našemu Domácímu šití. Revizi zásob a vzorů. Promyslet si, které produkty nechám, a které už ne. Připravit si novinky na rok 2025. A nějak přežít nadcházející vánoční sezónu se ctí (neplánuju totiž žádný osobní prodej, pouze e-shop) a těšit se a věřit, že ta příští bude o to lepší. Anebo úplně jiná...🙂 

Těším se na to, jak budu "plést z hovna bič" 😅, protože teď nechci utrácet. Mám v plánu využít pouze látky a jiné komponenty, co už mám v dílně. Nápadů mám dost. Těšíte se taky? 🙂 Sledujte mě na mých kanálech, kde vám novinky budu postupně pouštět.

Jsem v semifinále soutěže Žena roku 2023!

Redakce časopisu Žena a život mě vybrala mezi semifinalistky 10. ročníku ankety Žena roku v kategorii Splněný sen! 

Moje vizitka - Zuzana vždy ráda šila, k tomu, aby si založila vlastní e-shop s šicími potřebami však sbírala odvahu hodně dlouho. Svého snu se ale nevzdala a vybudoval krásný e-shop Po otevření šijte, který se stále rozrůstá. Motivuje další ženy, aby trávily volný čas šitím. Má obrovskou fantazii a skvělé nápady, což je vidět na produktech, které vytváří a nabízí. Okruh žen, které nacházejí relax a uspokojení ve smysluplné činnosti, se díky ní neustále rozrůstá.

Z nominace i výběru do semifinále mám obrovskou radost, už to je pro mě splněný sen! :-)

Budu moc ráda pokud si uděláte čas a dáte mi i vy svůj hlas.

Hlasování startuje 4. července na stránkách Hlasovaní | Žena roku 2023 (jenprozeny.cz) a potrvá až do 31. srpna. Z jedné mailové adresy je možné hlasovat jednou za 24 hodin.

Velice vám děkuji!!!

Milovaný zákazník

Před časem jsem ve svých Stories sdílela tip na velmi zajímavou a užitečnou knihu Handmade business od Hany Konečné. Je to ten typ knihy, který čtete opravdu pozorně, neustále nad obsahem přemýšlíte, vracíte se k věcem, které si chcete zapamatovat a použít dál. A ke které se pravidelně vracíte, podle toho, jak se snažíte vše neustále vylepšovat.

Pojem z této knihy "milovaný zákazník" mi zní v hlavě celou tu dobu a myslím, že si zaslouží i vlastní článek. Hana Konečná píše: "V konceptu milovaného zákazníka nejde jen o to, že si tento zákazník krásně padne do noty s vaší  značkou a váš výrobek je pro něj ta nejlepší volba, ale také o určitou vzájemnost: I vy ho milujete. Ano, čtete dobře. Milovat svého zákazníka je důležité. Zaměřit se na jednoho člověka se příčí selskému rozumu. Když tento postup začnete uvádět do praxe, nejspíš vás přepadne strach, že řadu zákazníků odradíte. Zde jsou argumenty, proč je důležité se vydat právě touto cestou."

1. Je to jednodušší. Malé podnikání si nemůže dovolit náročné zákaznické průzkumy a statistiky. Zato se dá začít v malém a svoje zaměření rozšiřovat až později. Ušetříte tak peníze a síly.

2. Nesnažíte se zalíbit všem. Taková cesta vede do pekla průměrnosti. Díky milovanému zákazníkovi víte o jednom konkrétním člověku, pro kterého tu chcete být.

3. Nestane se vám, že byste napodobovali konkurenci. I když se napodobování konkurence vědomě vyhýbáte, tu a tam se něco, co jste  u ní viděli, nevědomě propíše do vaší vlastní práce. Váš milovaný zákazník je jedinečný, a tak nemusíte řešit, jestli se vaše práce náhodou nepodobá něčemu jinému. Zkrátka si jdete za svým a víte, proč děláte to, co děláte.

4. Nemáte strach komunikovat a vytvářet obsah. V marketingu tvůrce často blokuje obava, že se něco nebude líbit. Když však marketing tvoříte na míru svému milovanému zákazníkovi, víte, že jemu se to líbit bude. Když si řeknete, že vám na ostatních vlastně nezáleží, můžete beze strachu zmáčknout tlačítko "publikovat". 

Když tvůrce najde svého milovaného zákazníka, uvědomí si, o jaké zákaznické skupiny vlastně nemá zájem. Nemusí se ani obávat, že odežene zákazníky, o které skutečně stojí. Ti se totiž ani odradit nenechají. Tímto přístupem můžete přitáhnout i zákazníky, kteří by do vaší cílové skupiny teoreticky neměli zapadat. A jak toho docílíte? Důvěryhodnou a zajímavou komunikací jeden na jednoho. Je to i přirozenější, než se snažit předstoupit před dav a pokusit se jej strhnout. Věrohodnou komunikací budujete klima důvěry, které se pak přenáší dál a ovlivňuje i zákazníky, do nichž byste to nikdy neřekli... :-)

Je radost přečíst si takto pěkně napsané shrnutí situace, kterou sami žijete, tak nějak intuitivně a metodou pokus-omyl a říkáte si, že to ani jinak neumíte... Stále je ale, co se učit, nechat se inspirovat a věci zlepšovat.

A já bych tímto příspěvkem chtěla také poděkovat všem zákazníkům, kteří svými nákupy podporují můj malý projekt a jeho inovace. A že se můžeme vzájemně inspirovat. 

Budu ráda i za vaše podnětné připomínky a sdílení vašeho šití spojeného s mých e-shopem.

5 položek celkem